اگر شما رهبر یا مدیر یک شرکت هستید، حتماً تجربه کرده‌اید که انجام تمامی کارهای یک چک لیست، چقدر دشوار است. این مطلب حتی از کار کردن برای توسعه‌ی فردی نیز سخت‌تر است.

طبیعی است به علت مشغله‌های کاری و خانوادگی، توسعه‌ی فردی در پایین‌ترین اولویت‌ قرار می‌گیرد. اما می‌توان با انجام کارهای کوچک و ساده، توسعه‌ی فردی را به تعویق نینداخت و به صورت روزانه در جهت آن حرکت نمود.

در ادامه ۱۰ فعالیتی که کمیته مربیان فوربس توصیه کردند را با هم مرور خواهیم کرد:

۱. در دوره‌های آنلاین شرکت کنید

یکی از بهترین تکنیکهای توسعه‌ی فردی یادگیری به صورت آنلاین است. در این نوع یادگیری می‌توان به راحتی در هر جایی به آن دسترسی داشت و برای آن برنامه‌ریزی نمود. مدیران به راحتی در محل کار یا خانه خود می‌توانند به هر دوره‌ای دسترسی پیدا کنند تا مهارت‌های خود را توسعه و ارتقا دهند.

 

۲. توسعه‌ی فردی را برابر هوش هیجانی بگیرید

بخش عمده‌ای از صلاحیت‌های اجرایی به طور مستقیم با هوش هیجانی در ارتباط است. هوش هیجانی یکی از زیر مجموعه‌های مهارت نرم است. عموماً علت اصلی ترک شرکت از طرف کارمندان، عدم رفتار مناسب با مدیران خود است و به صورت زنجیره‌ای، این عدم تعهد به علت عدم مدیریت مناسب تیم، توسط رهبران و مدیران است.

 

۳. تُن صدای خود را در هنگام صحبت تغییر دهید

شیوه صحبت کردن خود را تغییر دهید و به صورت بالا به پایین با افراد صحبت نکنید. لحن شما باید متناسب با شخصی که با او صحبت می‌کنید، باشد. این یکی از مهارت‌های مهم در توسعه‌ی فردی است. قبل از گفتن هر حرفی، به این فکر کنید که چگونه کلمات شما ممکن است بر آن شخص تأثیر بگذارد.

این سبک صحبت کردن بسیار متفاوت بوده و برای دستیابی به این مهارت، به تمرین‌های اختصاصی نیاز دارید. سخنان یک رهبر بسیار قدرتمندتر و تأثیر گذارتر از آن است، که شما می‌دانید.

 

۴. پادکست گوش کنید

پادکست‌ها در دسترس و کوتاه هستند و مانند خواندن کتاب یا تماشای سخنرانی یا سخنرانی کردن نیستند. پادکست‌ها مناسب برای مکان‌هایی هستند که شما در آنجا گیر افتادید و کار دیگری نمی‌توانید، انجام دهید، مثل مترو و اتوبوس و… . گوش دادن به تجربیات افراد مشاغل دیگر اغلب ایده‌های خوبی را برای شما، ایجاد می‌کند.

 

۵.تصمیم‌گیری خودتان را محدود کنید

برای توسعه‌ی فردیی بهترین توصیه به مدیران ایجاد محیط‌هایی برای محدودیت در تصمیم‌گیری‌های‌شان است. عادات و روش‌های عمدی، باعث می‌شود ما آن را به صورت خودکار انجام دهیم. من از کلمه عمدی استفاده می‌کنم زیرا همه ما عادات و روش‌هایی داریم اما همه آن‌ها برای ما مفید نخواهند بود.

یک مدیر عامل می‌خواهد نبض سازمان خود را به دست بگیرد، ورزش کند تا استرس خود را از بین ببرد و زمان بیشتری را با خانواده‌اش باشد، اما او محیط‌هایی را ایجاد نکرده تا  این امور به صورت عادت درآمده و خودکار انجام شوند.

جلسه هفتگی با کارکنان، یک هفته ورزش در اتومبیل و قرار دادن فعالیت‌های خاص مثل “بیرون رفتن با خانواده” در تقویم خود، انجام این کارها، را می‌تواند بسیار آسان کند.

 

۶. همیشه یک قدم جلوتر باشید

هر روز سعی کنید تا یک قدم به سمت اهداف خود پیش بروید. این قدم ممکن است کوچک باشد یا بزرگ ولی نکته مهم جلو رفتن است. ثبات در پیش‌روی باعث می‌شود تا شما به توسعه‌ی فردی نزدیک‌تر شوید. این موضوع باعث می‌شود تا پس از مدتی شما به صورت ناخودآگاه به مسیر خود ادامه دهید.

 

۷. در زمان حال باشید

صاحب نظران در زمینه توسعه‌ی فردی معمولا توصیه می‌کنند که همزمان فراگیری چند مهارت را باهم شروع نکنید و در لحظه انرژی خود را صرف تقویت یک مهارت کنید. آن‌ها حتی اشاره می‌کنند که این حس که فکر می‌کنیم توانایی ما بیشتر از این هست، طبیعی است. با این حال سعی کنید یک مهارت را خیلی خوب یاد بگیرید تا در آینده به کار گرفته شود.

 

۸. مدیتیشن کنید

سعی کنید روزانه ۱۰ الی ۲۰ دقیقه، مراقبه را در برنامه روزانه خود قرار دهید. این کار باعث می‌شود سرعت ذهن شما کم‌تر شود و افکار خروشان در ذهن آرام شوند. تکرار این عمل به شما کمک می‌کند تا خلاقانه‌تر در مورد مسائل تفکر کنید.

 

۹. نقاط قوت خود را مرور کنید

هر یک از ما به یک شیوه منحصر به فرد زندگی می‌کنیم. این بدان معناست که ۷ میلیارد شیوه کاملا متفاوت برای زندگی کردن وجود دارد. بنابر این می‌توانیم نتیجه بگیریم که شیوه زندگی‌مان، ما را به سمت هدف والای‌مان هدایت می‌کند.

اگر به جای ضعف‌ها، نقاط قوت خود را مرور کنیم، از خوب به عالی بودن خواهیم رسید.

 

۱۰. به تیم خود اعتماد کنید

تکنیکی که معمولا به مدیران توصیه می‌شود، این است که سعی کنند هم‌تیمی‌های بهتری شوند. این تکنیک توسعه‌ی فردی، مفهوم اعتماد مبتنی بر آسیب‌پذیری را آموزش می‌دهد و به مدیران کمک می‌کند مزایای رقابت سالم را درک کنند. همچنین نشان می‌دهد که شفافیت چه میزان برای دستیابی به تعهد لازم است.

منبعForbes

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .