هفته اول اردیبهشت در کارگاه “مدل کسب‌وکار شما؛ با رویکرد طراحی مسیر شغلی” شرکت کردم و همراه با دیگر شرکت‌کنندگان بوم مسیر شغلی‌ام را به عنوان هم‌بنیانگذار شتابدهنده بانا تکمیل کردم. در قسمتی از کارگاه یکی از تلنت‌های این دوره‌مان چیزی گفت که از شیرین‌ترین لحظه‌هایی بود که در امسال تجربه کردم:

” من در بانا هر روز در حال اکتشافم! انگار هر روز قسمتی از وجودم را کشف می‌کنم…“

همین بیان صادقانه از زبان یک دانشجوی کارشناسی مهندسی مکانیک بهانه‌ا‌ی شد تا این متن را به مناسبت شروع فراخوان ثبت نام دوره تابستان شتابدهنده بانا بنویسم:

همه تیم جوان بانا و من، هر روز در تلاشیم تا با ابزارهای مختلف به دانشجوهای بیست و چند ساله‌ی اطرافمان (بخوانید: تلنت) کمک کنیم تا یک قدم بزرگ برای استقلال مالی و تاثیرگذاری در محیط اطرافشان بردارند.

همه‌ی ما تا وقتی که دست به فعالیتی نزدیم و هنوز به صدای ذهنمان بیش از ندای قلبمان بها داده‌ایم، شبیه هم هستیم.

تفاوت‌ها از لحظه‌ای شروع می‌شود که یک اقدام کوچک اما واقعی انجام بدهیم. یک اقدام کوچک و موثر مثل:

  • لیست کردن کارهای داوطلبانه‌ای که تا الان در دانشگاه انجام دادیم مثل کمک به برگزاری یک نمایشگاه استانی، دستیار تیم پذیرش در یک همایش داخلی، آموزش ریاضی دبیرستان به کودکان کار و …
  • ایجاد یک پروفایل در شبکه اجتماعی لینکدین و قرار گرفتن در معرض جریان اطلاعات کسب‌وکار در دنیا و ایران
  • شرکت در یک کارگاه خودشناسی و آشنا شدن با نقاط ضعف و قوت وجودمان
  • گپ و گفت با چند تا از سال بالایی‌ها که به کاری جدی مشغولند و ممکن است فرصت یک کار تابستانی برایتان داشته باشند.
  • و …

اگر حوصله چند قدم بیشتر را داشتید، ما منتظر شما خواهیم بود.

240 ساعت بگیم و بخندیم و کار کنیم و یاد بگیریم، این ها هم ابزارهای ما برای این سه ماه هست:

  1. یک پروژه واقعی شبیه این ها با یک مدیر پروژه شش دانگ که به یک هم تیمی مثل شما نیاز دارد.
  2. مهارت های لازم و کافی برای ورود و پایداری در یک محیط کاری حرفه‌ای که در 5 کارگاه اصلی و 5 کارگاه به انتخاب خودتان به شما یاد می‌دهیم.
  3. حرف‌های درگوشی از اشتباهاتی که دیگران موقع شروع کار داشتند را در دورهمی‌های خودمانی (گعده) به شما می‌گوییم.
  4. یک مشاور روانشناس مهربان، شنوای ترس ها و دغدغه های شما برای ورود به محیط جدید خواهد بود و به شما کمک می کند تا قدم هایتان را پرجرات بردارید.
  5. فرصت آشنایی با اکوسیستم کارآفرینی از طریق پروژه و آشنایی با افراد این حوزه را برایتان فراهم می‌کنیم.
  6. اگر خیلی زبر و زرنگ بودید و ابزارهای قبلی برایتان کم بود، incognito می شوید و فرصت دارید در یک روز کاری کامل! سایه‌ی یک فرد موفق در فضای کسب و کار باشید و از نزدیک فعالیت حرفه‌ای‌اش را مشاهده کنید (Job Shadowing).
  7. فانوس روشن می کنیم و شرکت به شرکت به دنبال یک جای خالی که فیت خودتان باشد و با دانشجویی‌تان هم کنار بیاید می‌گردیم. گشتیم، بود!! اینجا یکی از تلنت‌های دوره قبلی را پیدا می‌کنید که همینجوری رفته سر کار!

اگر دلت خواست که تابستونت رو به اندازه ماهی 80 ساعت (در مجموع 240 ساعت) کنار ما باشی تا به یه دانشجو که بلده خودش رو در 10 دقیقه معرفی کنه و اولین شغل نیمه‌وقتش رو پیدا کرده تبدیل بشی، اینجا بهمون بگو.

هزینه سرمایه‌گذاری شما در این دوره مبلغ 517 هزار تومان هست که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تونستیم از عدد 5 میلیون تومان که هزینه واقعی این دوره‌ی سه ماهه به ازای هر شرکت‌کننده هست، به این عدد مناسب برای دانشجوها برسیم.  ظرفیت این دوره محدوده و پس از پیش ثبت‌نام روی سایت و مصاحبه حضوری، افراد برگزیده را به اولویت پیش‌ثبت‌نامشان پذیرش خواهیم کرد.

اگر هنوز درباره این دوره شتابدهی فردی سوال دارید به اینجا مراجعه کنید و اگر جوابش را پیدا نکردید با شماره تماس 40883578-021 پاسخگوی شما هستیم.

امیدواریم شما را در بانا ببینیم! 

مونا ناصری

با افتخار از تیم شتابدهنده بانا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .