کارآفرینی یکی از اتفاقات مهمی است که در قرن ۲۱ مورد توجه بوده است. بسیاری از افراد سعی کردند شغل جدید و مورد علاقه خود را راهاندازی کنند و کارآفرین شوند. این اتفاق دلایل مختلفی دارد. از کم بودن دستمزدها گرفته تا رسیدن به علایقی که افراد سالیان سال در آرزوی آنها بودند میتواند بخشی از این دلایل باشد.
در ادامه قصد داریم چند مهارت مهم که یک کارآفرین برای شروع کار خود و ادامهی مسیر به آن نیاز خواهند داشت را بیان کنیم.
مسیر متفاوتی را انتخاب کنید
خلاقیت ریشهی اصلی کارآفرینی است. در اصل خلاقیت، متفاوت دیده شدن را فراهم میکند. برای افزایش خلاقیت و ایجاد تفاوت سعی کنید کارهای جدیدی را امتحان کنید. مثلا یک فیلم به زبانهای دیگر ببینید. کاری را انجام دهید که دیگران انجام ندادهاند. تماشای فیلم The Big Short به شما کمک زیادی خواهد کرد. در این فیلم نشان داده میشود که چطور چند کارآفرین توانستند با وجود مخالفت افکار عمومی از بحران مالی سال ۲۰۰۸ سود ببرند.
به فکر راهاندازی یک کسبوکار باشید
وقتی یک کسبوکار تازه راهاندازی کنید، این فرصت را خواهید داشت که مهارتهای خود را تقویت کنید. مثلا به مرور میتوانید پیشرفت خود در زمینههای برنامهریزی تجاری، مذاکره، فروش و بازاریابی را به وضوح ببینید. بسیاری از اوقات اشتباه کردن در کار، درسهای بیشتری به شما میآموزد تا کتاب خواندنهای پیدرپی و انجام ندادن کارهای عملی.
از چالشها دوری نکنید
زندگی یک کارآفرین هرگز آسوده و راحت نیست. او همواره با چالشهایی روبهرو است. برای همین باید توانایی برخورد و حل آنها را در خود پرورش دهد. زمانی که دیگران به توانایی شما شک میکنند، ادامه دادن به مسیری که در آن هستید جرات زیادی میخواهد.
برای اینکه بتوانید توانایی و پشتکار خود را تقویت کنید، هدف یا چالش معناداری برای خود تعیین کنید. سعی کنید حتما نسبت به انجام آن مصمم باشید. مثلا اگر میخواهید یک وبلاگ نویس خوب باشید، با خود قرار بگذارید که به مدت یک سال هر روز ۱۰۰۰ کلمه متن بنویسید.
از رضایت کامل خود دست بردارید
یک کارآفرین باید به شکستهای پیدرپی و حتی گاهی پاداش صفر عادت کند. زیرا همواره شرایط با خواستههای شما مطابقت ندارد. برای اینکه بتوانید این مهارت را در خود تقویت کنید از کارهای کوچک شروع کنید. مثلا آخر هفتهها زودتر از خواب بیدار شوید و به جای استراحت بیشتر در روز تعطیل، به کسبوکار خود و روشهای بهتر برای پیشرفت آن را بررسی کنید.
امور مالی خود را مدیریت کنید
درک امور مالی در ادارهی کسبوکار شما بسیار کمک کننده است. لازم نیست یک کارآفرین حتما از امور حسابداری اطلاع کامل داشته باشد. ولی باید اصول مربوط به جریان نقدی، داراییها و سود و زیان را بداند.
مهارتهای ارتباطی خود را تقویت کنید
یک کارآفرین باید بتواند چگونه با رویاهای خود به شیوهی جذاب ارتباط برقرار کند. همچنین باید بتواند آن را برای دیگران توضیح دهد. شما باید بتوانید برای یک گروهی که مقابل شماست به راحتی سخنرانی کنیدو طوری که آنها را جذب موضوع خود کنید. برای بهبود مهارتهای ارتباطی خود در فضای آفلاین که امروزه رشد چشمگیری نیز داشته هم راهحلهایی وجود دارد. مثلا بهتر است در شبکههای اجتماعی خود فعال باشید. و با مخاطبان خود ارتباط موثری را حفظ کنید.
یکی از مهارتهایی که کارآفرین باید در خود تقویت کند، مهارت سخت است. البته برای راهاندازی یک کسبوکار مهارتهای سخت و نرم به یک اندازه نیاز شما است. ما در این نوشته به توضیح مهارت سخت خواهیم پرداخت.
مهارتهای سخت چیست؟
بیاید در قدم اول ببینیم اصلا مهارتهای سخت به چه چیزی گفته میشود. به مهارتهایی که میتوان آنها را آموخت، مهارتهای سخت میگویند. مثلا شما برای اینکه بتوانید یک گرافیست بشوید، به دانش فنی این مهارت نیاز دارید. همچنین برای یادگیری آن به دورههای آموزشی و دانشگاهی نیاز دارید. این مهارتها برای رسیدن به یک تخصص شما را یاری میکنند. هر حرفهای به مجموعه تخصصهایی نیاز دارد. ما این تخصصها را تحت عنوان مهارتهای سخت دستهبندی میکنیم. در بیشتر موارد میتوان مهارتهای سخت را اندازهگیری کرد. مثل آزمونهایی که برای سنجش افراد گرفته میشود.
چرا مهارتهای سخت برای شروع یک کسب و کار نیاز است؟
در دنیای تجارت امروز مهارت سخت معمولا شامل بودجهبندی، حسابداری و سواد مالی است. این مهارتها را میتوان آموزش دید. البته برای یادگیری بهتر آنها به تجربههای عملی نیاز دارید. برای مثال فکر کنید شما کتاب اصول حسابداری را خواندهاید. ولی تا زمانی که تمرین علمی انجام ندهید، میتوانید یک حسابدار با تجربه و حرفهای باشید؟
مهارتهای سخت مورد نیاز در کسبوکارها چیست؟
· نوشتن طرح چشمانداز
یک مهارت سخت بسیار ضروری برای شروع کسبوکار، آماده داشتن طرح و برنامهریزی امور مالی است. بهتر است پیش از هر کاری طرح توسعه و چشمانداز مالی خود را آماده کنید. اگر شما برای کسبوکار خود یک سرمایهگذار دارید، ارائهی این طرح باعث میشود چشمانداز خوبی از کار شما داشته باشد. این کار حتی بحث شفافیت را برای طرفین به وجود میآورد.
حتی اگر خود شما سرمایه خود را تامین میکنید، باز هم به نوشتن طرح چشمانداز نیاز دارید. زیرا به این صورت میتوانید بازار را تحلیل کنید. سهم خود را از بازار بشناسید و برنامهریزی بلندمدتتر خود را آماده کنید.
· آشنایی با مباحث مالی
یک مهارت سخت مورد نیاز شما، سواد مالی است. برای شروع یک کسبوکار نیاز دارید هزینههای خود را مدیریت کنید. باید بدانید چه میزان سرمایه نیاز دارید و میزان ورودی و خروجی مالی سیستم شما چه قدر است. شما باید مهارت ایجاد تعادل بین هزینهها و درآمدهای خود را داشته باشید. چون شما نیاز دارید که کسبوکار سودآوری داشته باشید.
برای موفقیت در این مهارت راههای مختلفی پیش روی شماست. شما میتوانید یک برنامهی بودجهی دقیق بنویسید. بدین صورت شما یک برنامه کاری برای خرج کردن منابع مالی خود دارید. یعنی دقیقا میدانید چه مقدار هزینه کردهاید، چه مقدار و از چه منابعی درآمد داشتهاید و برنامه آینده شما چیست.
· مهارتهای بازاریابی
بازاریابی یک مهارت سخت مورد نیاز برای شروع کار شماست. شاید بگویید که در ابتدای کار یک کارشناس بازاریابی را برای این کار استخدام میکنید. ولی باید بدانید این یک هزینه برای شما خواهد بود. به عنوان یک کارفرما حتی با گرفتن نیروی بازاریابی، شما به صورت کامل از چرخهی بازاریابی حذف نمیشود. زیرا بخشی از تصمیمگیریها برعهده شما خواهد بود. این مهارت سخت در بخشهای دیگر کسبوکار شما نیز بسیار اهمیت خواهد داشت.
· توانایی استخدام نیروهای خوب
وقتی کسبوکار شما شکل گرفت، نیاز خواهید داشت که نیروهای جدیدی استخدام کنید. یک مهارت سخت مهم دیگر، توانایی و جذب نیرو است. شما به عنوان یک مدیر یا بخشی از یک مجموعه باید بتوانید افراد مناسب را به تیم خود اضافه کنید. نیروهای خوب و کارآمد بخش مهمی از پیشرفت کسبوکار شما را برعهده دارند. پس باید بتوانید در جذب آنها درست عمل کنید. برای این کار میتوان از لینکدین کمک گرفت و افرادی که با حوزه کاری شما مناسب هستند را پیدا کرد. در سایتهای درخواست نیرو و استخدام هم میتوانید نیروی کاری مناسب را پیدا کنید.
بخش مهم در این مورد، مصاحبهکردن است. باید بدانید دقیقا چه چیزی از نیروی کار خود میخواهید. سپس سعی کنید دقیقا همان سوالها را از او بپرسید.
· مهارتهای فنی
یک مهارت سخت مورد نیاز شما قطعا مهارتهای فنی است. مهارتهایی که دربارهی مدیریت پروژههای شما، آشنایی با نرمافزارهای مختلف آفیس و … است. شما به عنوان یک کارفرما به این مهارت سخت نیاز دارید. حتما در طول کار خود به اکسل، ورد و سایر نرمافزارها نیاز زیادی خواهید داشت. همچنین باید به برنامهنویسی تا حدودی تسلط داشته باشید. یک کسبوکار جدید به وبسایت نیز نیاز دارد. اگر شما بتوانید سایت خود را طراحی و پشتیبانی کنید، در هزینههای خود صرفهجویی کردهاید. پس باید این مهارتهای سخت را نیز به خوبی یاد بگیرید. همچین برای اینکه بتوانید زمانهای مناسب برای انجام کارهای خود را پیدا کنید، بهتر است با ابزارهای مدیریت پروژه کار کنید.
اینها نمونههایی از مهارت سخت بود که احتمالا برای شما لازم است. در نوشتههای بعدی به مهارتهای نرم مورد نیاز کسبوکارها اشاره خواهیم کرد.
پیش از این در رابطه با اهمیت مهارتهای سخت صحبت کردیم. نکتهی قابل توجه در اینجا این است که مهارتهای نرم نیز بهاندازهی مهارتهای سخت برای یک کارآفرین اهمیت دارد. مهارتهای نرم به کارآفرینان در مسیر بهبود عملکرد کاری و همچنین تصمیمگیریها کمک میکند. در این مقاله در رابطه با مهارتهای نرم مورد نیاز کارآفرینان صحبت خواهیم کرد.
مهارتهای نرم چیست؟
به مجموعه مهارتهایی مثل گوش دادن، آداب معاشرت مناسب، مدیریت استرس، کار گروهی، رهبری، توانایی الهام بخشی و شجاعت در کار مهارتهای نرم گفته میشود. نکتهی قابل توجه این است که مهارتهای نرم به راحتی قابل اندازهگیری نیست و میتوان گفت که مهارتهای نرم به شخصیت هر فرد بازمیگردد. هرچند این موضوع در رابطه با مهارتهای نرم قابل ذکر است که میتوان آن را با تمرین و تکرار به وجود آورد و یا بهبود بخشید.
مهارتهای نرم مورد نیاز در کسبوکارها چیست؟
۱- توانایی الهام بخشیدن
مدیران امروزی نباید دستور بدهند. آنها باید تمام تلاش خود را بکنند تا ارتباطی موثر و سازنده با کارمندان خود ایجاد کنند. آنها باید در تقویت این مهارت نرم بکوشند. مثلا فکر کنید قصد دارید نیرویی جدید به سازمان اضافه کنید. باید توانایی این را داشته باشید تا فرد را متقاعد کنید که شرکت شما برای آن فرد مناسب است. اهداف و چشمانداز خود را خیلی شفاف و صریح بیان کنید تا فرد راحتتر بتواند تصمیمگیری کند.
یک مدیر الهامبخش تمامی اعضای تیم را تشویق میکند تا به سمت هدف مشترک تیم حرکت کنند. بدین گونه هدف افراد درون سازمان نیز فقط کسب درآمد نیست. آنها میتوانند خود را بخش مهمی از سازمان بدانند. به همین دلsیل هم برای پیشرفت خود و هم سازمان تلاش میکنند.
۲- شجاعت
شجاع بودن یکی از مهارتهای نرم بسیار مهم است. شجاعت به معنای مقابله با چالشها و مدیریت ریسک است. شما به عنوان یک کارآفرین، اگر شهامت ریسکپذیری نداشته باشید، احتمالا وضعیت شما در کسبوکار ثابت خواهد ماند. در این صورت درست است که شما در حباب ایمنی خود میمانید، ولی به مرور این حباب شما را از سایر رقبا عقب میکشد. برای بهبود خود در این مهارت، بهترین راهحل این است که آموزش ببینید که چگونه تجزیه و تحلیل کنید و هزینه و فایده فرصتها را بسنجید.
۳- مدیریت استرس
یکی از مهارتهای نرم بسیار موثر در زندگی کارآفرینان، مدیریت استرس است. مدیریت استرس بخشی از مهارتهای نرم است که حتی در زندگی شخصی افراد نیز کمککننده موثر است. هر سازمانی متناسب با فضای درونی و اهداف خود، شرایط سختی دارد. این شرایط سخت هم برای مدیر و هم کارکنان استرسزاست. اگر نتوانید این استرس را کاهش دهید، به همهی اعضای تیم و در نهایت کل مجموعه شما آسیب وارد میشود. به عنوان یک کارآفرین و مدیر، این وظیفهی شماست که فضای استرسی مجموعه را مدیریت کنید.
۴- مهارتهای ارتباطی
یکی از مهارتهای نرم بسیار کاربردی برای شما، ارتباط گرفتن با افراد است. این ارتباط گرفتن با بحث مهم «گوش کردن» آغاز میشود. باید بتوانید به افراد خوب گوش کنید و خواستهها و چالشهای آنها را بفهمید. یک مدیر خوب همچنین باید بداند چگونه مکالمهی موثر داشته باشد، بنویسد و نظرات خود را ارائه دهد.
۵- انعطافپذیری
در کسبوکار شما قطعا مشکلات و چالشهایی رخ خواهد داد. یکی از مهارتهای نرم مهم که در این زمان به کمک شما میآید، انعطافپذیری است. ممکن است کارمند شما مهارتی را بلد نباشد، تبلیغات شما جواب ندهد و ورودی نگیرید، رقبای شما محصول بهتری ارائه دهند و یا از روی شما کپیبرداری کنند. همهی اینها چالشهایی است که ممکن است برای شما اتفاق بیافتد. درست است که برنامهریزی بخش مهمی از کار سازمانهاست، ولی باید زمانهایی که لازم است، در آن بازنگری کنید. شما میتوانید برنامه خود را انعطافپذیر طراحی کنید. از کارمندان بخواهید در زمان چالشها اعمال نظر کنند. در جلسات گوناگون با یکدیگر همفکری کنید. بدین صورت میتوانید به نتیجه بهتری در کار خود برسید.
پیش از این در رابطه با اهمیت مهارتهای سخت صحبت کردیم. نکتهی قابل توجه در اینجا این است که مهارتهای نرم نیز بهاندازهی مهارتهای سخت برای یک کارآفرین اهمیت دارد. مهارتهای نرم به کارآفرینان در مسیر بهبود عملکرد کاری و همچنین تصمیمگیریها کمک میکند. در این مقاله در رابطه با مهارتهای نرم مورد نیاز کارآفرینان صحبت خواهیم کرد.
مهارتهای نرم چیست؟
به مجموعه مهارتهایی مثل گوش دادن، آداب معاشرت مناسب، مدیریت استرس، کار گروهی، رهبری، توانایی الهام بخشی و شجاعت در کار مهارتهای نرم گفته میشود. نکتهی قابل توجه این است که مهارتهای نرم به راحتی قابل اندازهگیری نیست و میتوان گفت که مهارتهای نرم به شخصیت هر فرد بازمیگردد. هرچند این موضوع در رابطه با مهارتهای نرم قابل ذکر است که میتوان آن را با تمرین و تکرار به وجود آورد و یا بهبود بخشید.
مهارتهای نرم مورد نیاز در کسبوکارها چیست؟
۱- توانایی الهام بخشیدن
مدیران امروزی نباید دستور بدهند. آنها باید تمام تلاش خود را بکنند تا ارتباطی موثر و سازنده با کارمندان خود ایجاد کنند. آنها باید در تقویت این مهارت نرم بکوشند. مثلا فکر کنید قصد دارید نیرویی جدید به سازمان اضافه کنید. باید توانایی این را داشته باشید تا فرد را متقاعد کنید که شرکت شما برای آن فرد مناسب است. اهداف و چشمانداز خود را خیلی شفاف و صریح بیان کنید تا فرد راحتتر بتواند تصمیمگیری کند.
یک مدیر الهامبخش تمامی اعضای تیم را تشویق میکند تا به سمت هدف مشترک تیم حرکت کنند. بدین گونه هدف افراد درون سازمان نیز فقط کسب درآمد نیست. آنها میتوانند خود را بخش مهمی از سازمان بدانند. به همین دلsیل هم برای پیشرفت خود و هم سازمان تلاش میکنند.
۲- شجاعت
شجاع بودن یکی از مهارتهای نرم بسیار مهم است. شجاعت به معنای مقابله با چالشها و مدیریت ریسک است. شما به عنوان یک کارآفرین، اگر شهامت ریسکپذیری نداشته باشید، احتمالا وضعیت شما در کسبوکار ثابت خواهد ماند. در این صورت درست است که شما در حباب ایمنی خود میمانید، ولی به مرور این حباب شما را از سایر رقبا عقب میکشد. برای بهبود خود در این مهارت، بهترین راهحل این است که آموزش ببینید که چگونه تجزیه و تحلیل کنید و هزینه و فایده فرصتها را بسنجید.
۳- مدیریت استرس
یکی از مهارتهای نرم بسیار موثر در زندگی کارآفرینان، مدیریت استرس است. مدیریت استرس بخشی از مهارتهای نرم است که حتی در زندگی شخصی افراد نیز کمککننده موثر است. هر سازمانی متناسب با فضای درونی و اهداف خود، شرایط سختی دارد. این شرایط سخت هم برای مدیر و هم کارکنان استرسزاست. اگر نتوانید این استرس را کاهش دهید، به همهی اعضای تیم و در نهایت کل مجموعه شما آسیب وارد میشود. به عنوان یک کارآفرین و مدیر، این وظیفهی شماست که فضای استرسی مجموعه را مدیریت کنید.
۴- مهارتهای ارتباطی
یکی از مهارتهای نرم بسیار کاربردی برای شما، ارتباط گرفتن با افراد است. این ارتباط گرفتن با بحث مهم «گوش کردن» آغاز میشود. باید بتوانید به افراد خوب گوش کنید و خواستهها و چالشهای آنها را بفهمید. یک مدیر خوب همچنین باید بداند چگونه مکالمهی موثر داشته باشد، بنویسد و نظرات خود را ارائه دهد.
۵- انعطافپذیری
در کسبوکار شما قطعا مشکلات و چالشهایی رخ خواهد داد. یکی از مهارتهای نرم مهم که در این زمان به کمک شما میآید، انعطافپذیری است. ممکن است کارمند شما مهارتی را بلد نباشد، تبلیغات شما جواب ندهد و ورودی نگیرید، رقبای شما محصول بهتری ارائه دهند و یا از روی شما کپیبرداری کنند. همهی اینها چالشهایی است که ممکن است برای شما اتفاق بیافتد. درست است که برنامهریزی بخش مهمی از کار سازمانهاست، ولی باید زمانهایی که لازم است، در آن بازنگری کنید. شما میتوانید برنامه خود را انعطافپذیر طراحی کنید. از کارمندان بخواهید در زمان چالشها اعمال نظر کنند. در جلسات گوناگون با یکدیگر همفکری کنید. بدین صورت میتوانید به نتیجه بهتری در کار خود برسید.
پیش از این در رابطه با اهمیت مهارتهای سخت صحبت کردیم. نکتهی قابل توجه در اینجا این است که مهارتهای نرم نیز بهاندازهی مهارتهای سخت برای یک کارآفرین اهمیت دارد. مهارتهای نرم به کارآفرینان در مسیر بهبود عملکرد کاری و همچنین تصمیمگیریها کمک میکند. در این مقاله در رابطه با مهارتهای نرم مورد نیاز کارآفرینان صحبت خواهیم کرد.
مهارتهای نرم چیست؟
به مجموعه مهارتهایی مثل گوش دادن، آداب معاشرت مناسب، مدیریت استرس، کار گروهی، رهبری، توانایی الهام بخشی و شجاعت در کار مهارتهای نرم گفته میشود. نکتهی قابل توجه این است که مهارتهای نرم به راحتی قابل اندازهگیری نیست و میتوان گفت که مهارتهای نرم به شخصیت هر فرد بازمیگردد. هرچند این موضوع در رابطه با مهارتهای نرم قابل ذکر است که میتوان آن را با تمرین و تکرار به وجود آورد و یا بهبود بخشید.
مهارتهای نرم مورد نیاز در کسبوکارها چیست؟
۱– توانایی الهام بخشیدن
مدیران امروزی نباید دستور بدهند. آنها باید تمام تلاش خود را بکنند تا ارتباطی موثر و سازنده با کارمندان خود ایجاد کنند. آنها باید در تقویت این مهارت نرم بکوشند. مثلا فکر کنید قصد دارید نیرویی جدید به سازمان اضافه کنید. باید توانایی این را داشته باشید تا فرد را متقاعد کنید که شرکت شما برای آن فرد مناسب است. اهداف و چشمانداز خود را خیلی شفاف و صریح بیان کنید تا فرد راحتتر بتواند تصمیمگیری کند.
یک مدیر الهامبخش تمامی اعضای تیم را تشویق میکند تا به سمت هدف مشترک تیم حرکت کنند. بدین گونه هدف افراد درون سازمان نیز فقط کسب درآمد نیست. آنها میتوانند خود را بخش مهمی از سازمان بدانند. به همین دلیل هم برای پیشرفت خود و هم سازمان تلاش میکنند.
۲– شجاعت
شجاع بودن یکی از مهارتهای نرم بسیار مهم است. شجاعت به معنای مقابله با چالشها و مدیریت ریسک است. شما به عنوان یک کارآفرین، اگر شهامت ریسکپذیری نداشته باشید، احتمالا وضعیت شما در کسبوکار ثابت خواهد ماند. در این صورت درست است که شما در حباب ایمنی خود میمانید، ولی به مرور این حباب شما را از سایر رقبا عقب میکشد. برای بهبود خود در این مهارت، بهترین راهحل این است که آموزش ببینید که چگونه تجزیه و تحلیل کنید و هزینه و فایده فرصتها را بسنجید.
۳– مدیریت استرس
یکی از مهارتهای نرم بسیار موثر در زندگی کارآفرینان، مدیریت استرس است. مدیریت استرس بخشی از مهارتهای نرم است که حتی در زندگی شخصی افراد نیز کمککننده موثر است. هر سازمانی متناسب با فضای درونی و اهداف خود، شرایط سختی دارد. این شرایط سخت هم برای مدیر و هم کارکنان استرسزاست. اگر نتوانید این استرس را کاهش دهید، به همهی اعضای تیم و در نهایت کل مجموعه شما آسیب وارد میشود. به عنوان یک کارآفرین و مدیر، این وظیفهی شماست که فضای استرسی مجموعه را مدیریت کنید.
۴– مهارتهای ارتباطی
یکی از مهارتهای نرم بسیار کاربردی برای شما، ارتباط گرفتن با افراد است. این ارتباط گرفتن با بحث مهم «گوش کردن» آغاز میشود. باید بتوانید به افراد خوب گوش کنید و خواستهها و چالشهای آنها را بفهمید. یک مدیر خوب همچنین باید بداند چگونه مکالمهی موثر داشته باشد، بنویسد و نظرات خود را ارائه دهد.
۵– انعطافپذیری
در کسبوکار شما قطعا مشکلات و چالشهایی رخ خواهد داد. یکی از مهارتهای نرم مهم که در این زمان به کمک شما میآید، انعطافپذیری است. ممکن است کارمند شما مهارتی را بلد نباشد، تبلیغات شما جواب ندهد و ورودی نگیرید، رقبای شما محصول بهتری ارائه دهند و یا از روی شما کپیبرداری کنند. همهی اینها چالشهایی است که ممکن است برای شما اتفاق بیافتد. درست است که برنامهریزی بخش مهمی از کار سازمانهاست، ولی باید زمانهایی که لازم است، در آن بازنگری کنید. شما میتوانید برنامه خود را انعطافپذیر طراحی کنید. از کارمندان بخواهید در زمان چالشها اعمال نظر کنند. در جلسات گوناگون با یکدیگر همفکری کنید. بدین صورت میتوانید به نتیجه بهتری در کار خود برسید.
چرا یادگیری مهارتهای کارآفرینی مهم است؟
کارآفرینی یکی از اتفاقات مهمی است که در قرن ۲۱ مورد توجه بوده است. بسیاری از افراد سعی کردند شغل جدید و مورد علاقه خود را راهاندازی کنند و کارآفرین شوند. این اتفاق دلایل مختلفی دارد. از کم بودن دستمزدها گرفته تا رسیدن به علایقی که افراد سالیان سال در آرزوی آنها بودند میتواند بخشی از این دلایل باشد.
آیا نیاز است برای کارآفرین شدن مسیر جدیدی انتخاب کرد؟
خلاقیت ریشهی اصلی کارآفرینی است. در اصل خلاقیت، متفاوت دیده شدن را فراهم میکند. برای افزایش خلاقیت و ایجاد تفاوت سعی کنید کارهای جدیدی را امتحان کنید. مثلا یک فیلم به زبانهای دیگر ببینید. کاری را انجام دهید که دیگران انجام ندادهاند. تماشای فیلم The Big Short به شما کمک زیادی خواهد کرد. در این فیلم نشان داده میشود که چطور چند کارآفرین توانستند با وجود مخالفت افکار عمومی از بحران مالی سال ۲۰۰۸ سود ببرند.
بدون دیدگاه