برای راه‌اندازی کسب‌وکار چه باید کرد؟

کسب‌وکار نوپا

 

احتمالا بسیاری از شما علاقه دارید کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنید. حتی ممکن است کسی چنین ایده‌ای به شما داده باشد. ولی نحوه‌ی شروع و مقدمات آن را ندانید. راه‌اندازی یک کسب‌وکار نیاز به برخی مهارت‌ها دارد. ما در این نوشته سعی کردیم بخشی از کارهایی که برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار نیاز است را برای شما بیان کنیم.

از دیگران بیاموزید

در بازار از رفتار سایر همکاران خود بیاموزید. بیشتر کسب‌وکارها از مشاغل نوپا حمایت می‌کنند و به آن‌ها کمک می‌کنند. احتمال اینکه آن‌ها تجربیات خود را به شما بگویند و نکات مهم بازار کاری را به شما بیاموزند زیاد است. برای اینکه این روند بین شما و آن‌ها شکل بگیرید، سعی کنید ارتباط موثر با آن‌ها را در نظر داشته باشید.

اطراف خود را با متخصصان پر کنید

یک کسب‌وکار نوپا چالش‌ها و مسائل زیادی خواهد داشت. نباید از مواجهه و برخورد با آن‌ها بترسید. به جای آن بهتر است از افراد متخصص و خبره در کسب‌وکار خود استفاده کنید. با داشتن یک شبکه‌ی ارتباطی خوب کار شما آسان‌تر می‌شود. آن‌ها می‌توانند در مواقع حساس به شما کمک کنند. به دنبال افراد متخصصی بروید که علاقه زیادی به کار در محیط استارتاپی دارند. این انگیزه به پیشرفت شما و تیم کمک می‌کند. سعی کنید از استخدام افراد حرفه‌ای و خبره نترسید و به آن‌ها اعتماد کنید.

از دیگران کمک بگیرید

هرگز نباید از کمک خواستن بترسید. شما به تازگی وارد بازار کار می‌شوید و چالش‌های آن را به درستی نمی‌شناسید. برای عبور از آن‌ها بهتر است از دیگران کمک بگیرید و گمان نکنید که به تنهایی می‌توانید همه‌ی مشکلات را رفع کنید. در هر جای کار خود احساس کردید که چیزی اشتباه است، با صاحبان کسبو کارهای موفق و یا مشاوران شغلی ارتباط بگیرید. آن‌ها در مرتفع شدن مشکل شما بسیار مؤثر هستند.

تامین مالی خود را جدی بگیرید

منابع مالی مورد نیاز یک استارتاپ از روش‌های مختلفی تامین می‌شود. از سرمایه‌گذاری خطر پذیر گرفته تا وام‌های بانکی. باید ببینید کدام یک از این روش‌های تامین منابع مالی برای کسب‌وکار شما مناسب‌تر است. شاید در اینجا هم یک مشاور کسب‌وکار بتواند به شما راهنمایی لازم را ارائه کند.

هدف اصلی کسب‌وکار خود را پیدا کنید

بسیاری از افرادی که قصد راه‌اندازی کسب‌وکار را دارند شاید به طور دقیق هدف خود را ندانند. یعنی شما باید بدانید بازار هدف شما چه افراد و با چه سلایقی هستند، چه چالش‌ها و مشکلاتی دارند، شما قصد دارید کدام بخش از این چالش را رفع کنید و ..

اگر سعی کنید کسب‌وکاری باشید که همه چیز را به مخاطب ارائه دهد، موفق نخواهید شد. پس دانستن هدف بخش مهمی در راه‌اندازی کسب‌وکار است.

مخاطب خود را بشناسید

ممکن است شما جنبه‌های مختلف راه‌اندازی کسب‌وکار خود را در نظر بگیرید. اما همچنان موفق نباشید. بهتر است چند قدم به عقب برگردید و ببینید برای چه گروهی خدمت ارائه داده‌اید. شاید شما مخاطب خود و نیاز آن را به خوبی شناسایی نکردید. یکی از بهترین راه‌ها برای حل این مشکل این است که ابتدا ببینید خدمت شما چه نیاز خاصی را برطرف می‌کند. سپس متوجه خواهید شد که آیا با نیاز مشتری شما هم‌خوانی دارد یا نه.  

از مزیت نسبی خود استفاده کنید

بهتر است مزیت خود نسبت به سایر رقبا را با اشتیاق زیاد بیان کنید. به مخاطب بگویید هدف شما از تولید و ارائه‌ی محصول و خدمات چیست و چرا باید شما را برای خرید انتخاب کند. بدین صورت مشتری در تصمیم‌گیری راحت‌تر عمل می‌کند.

مقالات مرتبط

قدرت شخصی و راه‌های دستیابی به آن

داشتن قدرت شخصی، این باور را در شما ایجاد می‌کند که می‌توانید موفق باشید. همچنین باعث می‌شود تا همکاران و ذینفعان کلیدی، شما را فردی دارای نفوذ، قدرت و اثرگذار بدانند. همچنین همواره به دنبال نظرخواهی و کمک گرفتن از شما باشند.

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.