هنگامی که شما بهعنوان یک مدیرمحصول وارد یک مجموعه میشوید با صحنهای گنگ مواجه میشوید. معمولا برای اولین بار ممکن است برای شما اضطرابآور باشد. اضطراب اینکه چه چیزی در انتظار شماست. و یا شما باید برای چه مسائلی آماده باشید. اینها مسائلی است که مدیرمحصول در هفتهی اول با آن مواجه است. در این مقاله سعی کردیم تا به تعدادی از این سوالات پاسخ دهیم.
نقطه شروع داستان چیست؟
شاید بتوان گفت نقطه عطف همهی مدیران محصول در هفتهی اول «تعامل مستقیم و گفتوگو با کاربران» است. او در آغاز کار خود تیمی از مهندسان و طراحان را خواهد داشت. مدیرمحصول در هفتهی اول باید مسائل آنها را شناسایی کند. همچنین باید سعی کند به جای پرداختن به مسائل فنی و تخصصی، با کاربران ارتباط بگیرد. سپس از این طریق چالشهای آنها رفع کنید. با انجام این کار او فرد قابل اعتمادی برای تیم خود خواهد بود. فردی که قدرت حل مسئلههای مختلف را دارد.
مدیرمحصول در هفتهی اول چه اولویتهایی دارد؟
اولویت یک مدیرمحصول در هفتهی اول، ارتباط و صحبت با کاربران است. اگر وقت این کار را ندارید، نمیتوانید برای تیم خود مؤثر ظاهر شوید. درست است که یک مدیرمحصول خوب باید بر اساس اعداد و ارقام تحلیل خود را ارائه دهد، ولی کاربران اعداد نیستند. پس به تعامل مناسب و بهینه نیاز دارند.
یکی از انتظاراتی که از شما بهعنوان مدیرمحصول در هفتهی اول دارند،ارتباط مؤثر با تیم خود است. درواقع وظیفهی اصلی شما یافتن راهحلهایی برای رفع مشکلات تیم است. نه اطلاع کامل از طراحی و کد زنیهای محصول. شما باید نقاط مشکل را شناسایی کنید و ارتباط تیمی را افزایش دهید.
اگر در حال پیوستن به یک شرکت جدید بهعنوان مدیرمحصول هستید، ارتباطگیری با کاربران را فراموش نکنید. بهخصوص آنهایی که ناراضی هستند. بدینصورت چیزهای زیادی دربارهی مدیریت محصول میآموزید. همچنین نقطهی ارتباط مشتری با سازمان خواهید بود.
بدون دیدگاه