کارگاه «ارتباط موثر (۱)»

یکشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۸- ساعت: ۱۰:۰۰ الی ۱۲:۰۰

بیشتر ما تصور می‌کنیم ارتباط یک استعداد ذاتی در زمینه صحبت‌کردن و گوش‌دادن به دیگران است. استعدادی که قابل یادگیری یا بهبود نیست اما واقعیت این است که ارتباط برقرار کردن برای اینکه بتواند موثر واقع شود باید با تلاش، تمرین حساب شده و یادگیری توانایی درک سایرین رشد ‌یابد. این کارگاه اطلاعات شرکت‌کنندگان در مورد ارتباط را فراخوانی و بازآگاهی می‌کند و به آن‌ها کمک می‌کند تا با تقسیم فرایند ارتباط به اجزاء کوچک‌تر این فرایند را بهتر بشناسند. همچنین کمک می‌کند تا شرکت‌کنندگان بدانند که چگونه با آگاهی به متغییرهای این فرایند و نحوه تغییر و کنترل آنها می‌توانند آن را به شکل موثرتری در زندگی روزمره استفاده کنند.

برای ایجاد احساس خوب نسبت به خود در دیگران  نکات مهمی را باید بدانید و بتوانید در راستای عمل به آنها اقدام کنید.به جای نادیده گرفتن احساسات و عواطف خود سعی کنید آنها را بدرستی شناخته و در موقعیت های مختلف مهار کنید.اولین گام این است که شما بتوانید در ابتدا خود را به طور کامل بشناسید و ارتباط موثر داشته باشید.

هنگامیکه بتوانید ارتباط موثر برقرار کنید، دیگران به شما احترام می گذارند و اعتماد دارند و اگر در برقراری ارتباط چندان موثر عمل نکنید، زندگی تان را در یک یا چند بعد ناقص خواهید دید. در حقیقت، ارتباط موثر زندگی را ثمربخش می کند، اما به شرطی که مهارت های این ارتباط را بیاموزیم، با شیوه های ارتباطی در مواجهه با افراد متفاوت آشنا شویم و سعی کنیم خطاهای ارتباطی خود را اصلاح کنیم.

ارتباط موثر چیست؟

ارتباط موثر چیزی فراتر از تبادل اطلاعات می باشد.

ارتباط موثر یعنی فهمیدن احساسات و هدف در پشت هر اطلاعاتی می باشد. جدای از اینکه باید توانایی انتقال پیام را به صورت واضح داشته باشید، باید بتوانید به شیوه ای موثر گوش دهید تا تمامی زوایا و معانی آن چیزی که دارد بیان می شود را متوجه شوید.مخاطب شما باید مطمئن باشد که شما به خوبی به او گوش کرده اید.

جدای از کلماتی که استفاده می کنید، ارتباط موثر از چهار مهارت تشکیل شده است:

  1. گوش دادن موثر
  2. ارتباط غیر کلامی ( زبان بدن )
  3. مدیریت استرس در لحظه
  4. قاطعیت به شیوه ی محترمانه
امیر افشار کرجیمدیر مارکتینگ شرکت شهرنوینآقای افشاری مدرس کارگاه های "ارتباط موثر 1" و "ارتباط موثر 2" بانا هستند، و تجربه هایشان به عنوان مدیر مارکتینگ شرکت شهر نوین باعث شده تا بتوانند به خوبی عوامل یک ارتباط موثر با افراد متفاوت را شناسایی کنند و در قالب دو کارگاه دو ساعته آن را به بقیه آموزش دهند. کارگاه های ایشان پر از تمرین های گروهی بازی-مانند است و در نتیجه شما اصلا خسته نخواهید شد. جدا از این، در کارگاه های ایشان همیشه فضای مشارکت برای افراد باز است و همه نظر خود را به راحتی بیان می کنند.
نظر شرکت کننده ها

«تمرین هایی که توی کارگاه انجام دادیم، واقعا شبیه سازی ای از شرایط زندگی واقعی بود و خیلی بیشتر از یاد گرفتن تئوری ها موثر بود.»

تارا امامی

«این جز بهترین کارگاه هایی بود که تا الان شرکت کرده بودم.»

نازنین سلیمانیان