رویداد پایانی دوره سوم شتابدهی بانا روز دوشنبه 9 تیر 99 ساعت 14 تا 16 با حضور محتاطانه ولی گرم و صمیمی تلنت‌های دوره سوم و تعدادی از مدرس‌های دوره برگزار شد. توی اون رویداد که همه با ملاحظات شدید بهداشتی حضور داشتن تلنت‌ها بعد از حدود چهار ماه دوباره ستاد شتابدهنده بانا و مدرس‌های دوره رو از نزدیک و حضوری دیدن.

اولین بار 3 اردیبهشت ۹۸ بود که توی مراسم افتتاحیه دوره سوم شتابدهی، مدرس‌ها، تلنت‌ها و ستاد بانا به شکل حضوری با هم آشنا شده بودن. روز بعد از افتتاحه کل کشور به خاطر کرونا وارد یک دوره قرنطینگی شد.

شتابدهنده بانا از همون روز تلاش کرد تا راهی پیدا کنه و دوره رو با رعایت نکات و پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنه و آموزش‌ها دوباره با همون روال قبل شروع بشن. ولی مشکلی که با اون دست و پنجه نرم می‌کرد این بود که خطرات ویروس کرونا خیلی جدی بود و امکان ریسک کردن برای جمع شدن توی کارگاه‌ها به صورت حضوری، وجود نداشت.

این اتفاق در حالی رخ داد که اعضای تیم شتابدهنده بانا، کارها رو از توی قرنطینه به صورت دورکاری انجام می‌دادن و تلاش می‌کردن تا راهی برای جلوگیری از به تعویق افتادن و برگزاری دوره پیدا کنن. همین موقع بود که تقریبا تمام بسترهای آنلاینی که توی ایران در دسترس و قابل استفاده بودن برای برگزاری کارگاه‌ها به این صورت شناسایی و آزمون و خطا شدن که در نهایت تصمیم بر این شد تا از اسکای روم به عنوان بستر اصلی برای برگزاری کارگاه‌ها استفاده بشه.

همزمان با این چالش، استاندارد سازی محتوای کارگاه‌ها، یکی دیگه از چالش‌هایی بود که تیم بانا رو درگیر کرده بود. کارگاه‌های بانا تا اون موقع همگی به صورت حضوری برگزار می‌شدن. محتوا و فعالیت‌های این کارگاه‌ها هم مناسب برگزاری کارگاه‌ها به صورت حضوری بود. به همین دلیل نیاز بود تا کارگاه دوباره باز طراحی بشن و برای برگزاری به صورت آنلاین مناسب سازی بشن.

محتوای این کارگاه‌ها زمانی که به صورت حضوری بودن، درگیر کننده و تعاملی بود و همین مورد باید توی کارگاه‌های آنلاین هم اعمال می‌شد. پس با افزایش تعامل تیم شتابدهنده بانا با مدرس‌ها سعی شد تا محتوای استفاده شده توی کارگاه‌های آنلاین هم درگیر کننده و تعاملی طراحی بشن.

برای نمونه کارگاه مصاحبه شغلی شامل دو بخش ارائه مبانی نظری و مدلینگ مصاحبه شغلی بود که نیاز به باز طراحی داشت. توی بخش‌های مختلف کارگاه سعی شد تا ویدیو‌هایی انتخاب بشه تا بعضی از مطالب از طریق اون‌ها ارائه بشه. همزمان از یک فرد دوم دعوت شد تا مدلیتگ مصاحبه شغلی رو انجام بده و تلنت‌ها رو یک بار توی اون مدلینگ به چالش بکشه.

به همین صورت کارگاه‌های دوره باز طراحی شدن و تقریبا همه چیز آماده شروع دوره می‌شد. با شروع کارگاه‌ها مرتبا سعی می‌شد تا طی جلساتی دوستانه و صمیمی با تلنت‌ها ارتباط گرفته بشه و در حالی که همه ما توی دوران قرنطینه بودیم، حالمون خوب بمونه و امید به آینده رو از دست ندیم. به همین فرمون بود که دوره سوم شتابدهی سپری شد.

توی مراسم پایانی دوره که همچنان تحت تاثیر بیماری کرونا بود با وجود محدود بودن افراد ولی بخاطر این که بعد از مدت‌ها ارتباط از راه دور شانس دیدن هم‌دیگه از نزدیک پیش اومد، جمع حاضر توی رویداد خیلی صمیمی و خوشحال بودن.

شروع رویداد پایانی دوره با خوش آمد گویی مجری برنامه خانم یاسمن رسولی همراه بود. شادابی شرکت کننده‌های رویداد به راحتی قابل ملاحظه بود و مجری رویداد هم در مورد همین موضوع صحبت کرد. بعد از بخش اول صحبت‌ها؛ خانم رسولی مهمان‌ها رو به دیدن کلیپی که از اتفاقات و خاطرات دوره سوم تهیه شده بود، دعوت کرد.

توی این کلیپ تلنت‌ها خاطره جلسات مصاحبه، مراسم افتتاحیه، وبینارها و جلساتشون با ستاد بانا رو مرور کردن. بعد از اون خانم مونا ناصری، هم‌بنیانگذار و مدیر عامل شتابدهنده بانا، اومدن و آمار‌هایی رو در مورد ثبت نام کننده‌های دوره سوم همچنین محل زندگی، دانشگاه و پراکندگی رشته تحصیلی‌شون رو در اختیار شرکت کننده‌ها قرار دادن.

توی بخش میانی رویداد آقای آرش صادقان، از مدرسین دوره‌های قبل، با کلام شیرین و جذاب‌شون برای لحظاتی خنده رو روی لب‌های شرکت کننده‌های رویداد آوردن و کنار اون از دغدغه‌هایی که برای جامعه ایران داشتن برای حضار گفتن.

توی بخش پایانی رویداد بعضی از مدرس‌های دوره مثل آقای علیرضا جعفر و آقای سعید شاوردی در مورد دغدغه‌هاشون برای تلنت‌ها گفتن. به همین صورت جلسه رو به آخر رفت و با توضیحات پایانی مجری رویداد، دوره سوم شتابدهی بانا بعد از حدود چهار ماه به پایان رسید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .